Коли потрібен корпоративний тренінг?

images (6)Тренінг у якому беруть участь тільки люди, які працюють в одній компанії , називається закритий або корпоративний тренінг .

Корпоративні тренінги спрямовані на поліпшення професійних якостей працівників , емоційне або ідейне згуртування колективу, щоб люди відчули себе єдиною командою.

Традиційно в якості подібних « об’єднуючих » заходів виступали спільні поїздки на шашлики , виїзди на природу , екскурсії в інші міста . Але сидіти поруч і потягувати пиво не означає дружити , і зовсім сприяє поліпшенню професійних якостей. Керівник компанії який має стратегічні плани на майбутнє, звичайно хоче щоб люди не просто приємно провели час, а особистісно та професійно виросли, поєднали свій відпочинок з користю для компанії.

Корпоративний тренінг таїть в собі море можливостей . Він структурує знання , якими людина вже володіє, відкриває їй нові грані професії, вчить творчо підходити до роботи; учасник починає замислюватися , що і як він робить , і як можна зробити по -іншому. Окрім нових знань , запропонованих тренером, і колеги поділяться своїми способами вирішення робочих ситуацій .

Беручи участь у рольових іграх ,  учасники зможуть відчути, як це – бути «з іншого боку» , в позиції клієнта , – згодом це допоможе краще його розуміти.

Також на корпоративному тренінгу працівник може навчитись прийомам психогігієни: як керувати коливаннями власної  працездатності протягом робочого дня , як налагодити тайм- менеджмент, як впоратися з «важким» клієнтом, як зняти втому після роботи. А найголовнішим є те , що на корпоративному тренінгу кожен учасник не просто отримує нові знання і засвоює нові вміння , а й вчиться працювати в колективі .

Якщо в процесі корпоративного тренінгу проводиться відеозйомка , то можна побачити себе і свою роботу « з боку» , як виглядає працівник  і яке враження справляє його поведінка на клієнта. Після чого робляться висновки про ефективність . У звичайному житті дуже рідко отримується подібний зворотній зв’язок ; небагато учасників впізнають себе по екрану і навіть не уявляють , що вони « говорять таким голосом» , « так жестикулюють» тощо. А адже клієнт бачить працівників саме так.

На корпоративному тренінгу учасники можуть по -новому побачити своїх колег , дізнатися їх в новій якості. Професійне спілкування часто примушує надягати маски , плюс щоденне тривале спілкування по одноманітним завданням « замилює око» . Наприклад , колега  старанний , відповідальний , відданий колективу . І  абсолютно ніхто не підозрює , що ця людина може бути активною , енергійною, «душею компанії » , а крім « відданої служби колективу » у неї в житті є й інші заняття .

Корпоративний тренінг допоможе більше дізнатися про колег по службі, як про особистості , навіть про їх хобі та захоплення . Може статися, що людина на роботі просто зобов’язана носити маску « строго сухаря » або «керівника- звіра» , так як вона  побоюється , що зайва привітність розслабить співробітників. А насправді вона зовсім не така строга , принципова і вимоглива , і навіть , як і підлеглі , любить « поганяти кулі » на більярді. І навіть собака у неї тієї ж породи , що й у колеги.

Корпоративний тренінг необхідний у таких випадках:

1 . Потрібно поліпшити професійні якості працівників , навчити їх новим знанням і навичкам , підвищити ефективність їхньої праці.

На корпоративному тренінгу персонал навчать , як правильно і якісніше робити те , що вони роблять. До того ж , тренінг дає унікальну можливість всю теорію відпрацювати на практиці , прямо тут же зробити помилки і знайти шляхи їх усунення  та вибрати найефективніший стиль поведінки .

2 . Щоб навчити персонал працювати злагоджено і згуртовано , відчути « командний дух».

Наприклад , якщо перед колективом стоїть складне або неординарне завдання і потрібно зробити її в стислі терміни. Або якщо розбирання і конфлікти співробітників між собою серйозно позначаються на виробничому процесі . Корпоративний тренінг вчить працювати по -новому , сприяє « потеплінню » стосунків у команді , виходу їх на новий рівень.

3 . Якщо в колективі відбуваються структурні перетворення чи кадрові перестановки.

Втрачається бачення спільної мети , притупляється відчуття приналежності до команди. І щоб робочий процес не сповільнився або не зупинився , потрібно  налагоджувати взаємодію між підлеглими , між новим начальником і підлеглими , між новими відділами , між центральним офісом і філіями .

4 . Якщо необхідно « струснути » колектив , «освіжити» в ньому атмосферу , перервати «застій» .

На тренінгу розкажуть і покажуть , як можна зробити краще , то захочеться спробувати. Багато співробітників прагнуть застосувати на практиці отримані на тренінгу знання , працювати стає цікавіше , з’являється мета . Це підвищує віддачу як від кожного працівника окремо , так і від усього робочого колективу в цілому.

5 . Виникла необхідність вирішити конкретну задачу / проблему в конкретній компанії . Тоді тренер проводить корпоративний тренінг під певний запит саме для цієї організації. Часто цей тренінг – унікальний , як унікальна і своєрідна кожна організація і кожен робочий колектив .

Якщо керівництво компанії послідовно замовляє тренеру кілька корпоративних тренінгів , це означає , що вони «знайшли один одного » ; в такому випадку , тренер вже добре знає всю специфіку даної організації , йому не потрібно багато часу , щоб вникнути в проблему , а керівників компанії влаштовує віддача від тренінгу . У подібній ситуації більш комфортно почувають себе і працівники фірми: вони вже знають цього тренера і його манеру проведення тренінгу , тому в процесі тренінгу охочіше йдуть на співпрацю , краще розкриваються і більше зацікавлені в результатах тренінгу ( це відрізняється від ситуації , коли на корпоративний тренінг йдуть «з-під палки »). Таке довгострокове співробітництво привабливо для всіх сторін – учасників тренінгу , тому для проведення корпоративного тренінгу дуже важливо спочатку вибрати хорошого , досвідченого тренера-психолога.

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *